Angst: 10 manieren om je zorgen te stoppen en te beginnen met schrijven

Schrijven uit verleden angst: 10 manieren om je zorgen te stoppen en te beginnen met schrijven

Veel mensen beweren dat ze willen schrijven. Meestal niet vanwege een gigantisch monster genaamd FEAR. Het doemt op over individuen en verlamt ze. Wat als ik niet goed ben? Wat als ik mijn tijd verspil? Wat als Wat als Wat als Angst deze oneindige vragen oproept, maar gelukkig kan het beest worden overwonnen. Het wordt elke dag veroverd. Hier zijn tien manieren om angst te overwinnen en te beginnen met schrijven:

1) Handgeschreven. Er is iets informeels over schrijven met de hand. Pak gewoon een stuk papier en noteer notities. Ze hoeven niets briljants te zijn. Wat je schrijft, kan zoiets eenvoudigs zijn als ik zou willen. Ik had een idee over Maak je geen zorgen over hoe je handschrift eruit ziet, vul gewoon de pagina met vrije gedachte.

2) Stuur jezelf een e-mail. Een e-mail is niet echt schrijven, dus gebruik dit formaat om een ​​verhaal te noteren. Je kunt schrijven over een denkbeeldige dag of een buurtevenement. Dit is een geweldige oefening om in de vertelmodus te komen en u hoeft zich geen zorgen te maken over de ontvanger: u!

3) Commit voordat je klaar bent. Vertel iemand dat je een schrijver bent en laat hem / haar je een opdracht geven. Van het schrijven van een menu tot een libretto. Er is geen beoordeling nodig en om jezelf aan te moedigen om de uitdaging aan te gaan, beloof jezelf dat je een prijs krijgt als je begint.

4) Schrijf de angsten op. Ik weet dat het eng kan zijn om ze onder ogen te zien, maar je kunt niet verslaan wat je niet erkent. Maak een lijst van al je angsten. Nadat je ze hebt opgeschreven, bedenk je manieren om ze kwijt te raken. Als je bijvoorbeeld schreef, ben ik bang dat ik niet goed ben. Je zou deze verklaring kunnen tegenspreken met ik hoef niet te zijn. Het is slechts een ruwe schets. Teller Mijn ideeën zijn stom. met Nee, ik probeer perfect te zijn en dat hoeft ook niet.

5) Doe alsof je iemand anders bent. Schrijf in een andere stijl, bijvoorbeeld een 18e-eeuwse schrijver of een van je favoriete bestsellers. Bootst hun ritmes en patronen na. Het is niet aan jou om te vergelijken, alleen om te experimenteren. Schrijf je artikel zoals Mark Twain dat zou doen. Of begin een kort verhaal over een kitten, eerst in de stijl van een horrorschrijver en dan als een literaire. Omdat de meesten van ons geen probleem hadden met schijn, werkt het ook voor ons als volwassenen!

6) Zoek een ansichtkaart. Kijk naar de afbeelding op de voorkant en noteer er op de achterkant ideeën over. Je hoeft niet de hele ruimte in te vullen, deze oefening gaat over het laten stromen van ideeën.

7) Bedenk een mantra die slecht schrijven mogelijk maakt. Ik zal slagen zolang ik schrijf. Slechte verhalen kunnen worden herschreven. Een lege pagina kan niet. Houd deze mantra’s (je kunt er zoveel hebben als je wilt) dichtbij en zeg het hardop als angst zijn lelijke kop opsteekt.

8) Vergeet niet dat u het eindproduct leest. Wanneer u een gepubliceerd boek of artikel leest, leest u zelden (of nooit) iemands eerste versie. Het boek of artikel is doorgenomen, wie weet hoeveel revisies, redactionele beoordelingen, bewerkingen, enz. Als uw werk eenmaal is voltooid, zal het hetzelfde proces doorlopen voordat het met het publiek wordt gedeeld. Dus ontspan, je hoeft niet perfect te zijn.

9) Angst betekent dat je erom geeft. Veel te vaak wordt een schrijver te egoïstisch en negeert hij het voordeel van angst. Niet voor zover verlamd, maar met angst als leidraad. Door om je werk te geven en je zorgen te maken dat je lezers het leuk vinden of accepteren, kun je ervoor zorgen dat je werk zo goed mogelijk is.

10) Stel uit. Je kunt je later altijd zorgen maken. Schrijf nu.